Utenos mokiniams planuoti karjerą padeda ir „Teltonika“

Kaip veikia robotai? Kaip gaminami elektronikos įrenginiai? Ir kaip planuotis karjerą, kad galėtum tokioje srityje dirbti? Į šiuos tris „kaip“ atsakymus gavo Utenos Adolfo Šapokos gimnazijos moksleiviai, apsilankę Molėtuose ką tik duris atvėrusiame „Teltonikos“ technologijų centre.
„Šiems mokiniams paskaitą apie karjeros galimybes yra skaičiusi Utenos regioninio karjeros centro konsultantė Justina Araminaitė-Pelakauskė. Tada daugelis jų ypač domėjosi inžinerijos mokslais. Norėjome padėti jiems dar aiškiau suvokti, kiek daug įdomių karjeros galimybių šioje srityje, ir padidinti motyvaciją kryptingai tokios karjeros siekti“, – apie sprendimą moksleiviams organizuoti išvyką į technologijų centrą pasakojo Utenos regioninio karjeros centro atstovė Ona Šeduikienė.
Ypatingo jaunuolių dėmesio sulaukė „Teltonikos“ vystomos stipendijų programos pristatymas. Jos skiriamos abiturientams, kurie įstoja į inžinerinės ar informacinių technologijų krypties studijų programas bei trokšta prisidėti prie naujų technologijų vystymo.
„Matematikos, gamtos mokslų, istorijos, kalbų mokymasis didina tikimybę įsidarbinti į pažangias įmones. Be bazinių žinių, kurias jaunimas gauna mokykloje, sėkmingos studijos ir sklandus karjeros kelias sunkiai įmanomas“, – moksleiviams kalbėjo „Teltonikos“ atstovas, aprodęs įspūdingas technologijų centro erdves.
Paklausta, kodėl svarbu apie tai su moksleiviais kalbėtis, O. Šeduikienė prisiminė, kaip dažnai su kolegėmis konsultuodamos suaugusius ir jaunimą susiduria su silpnu gebėjimu mokytis priimti sprendimus, susijusius su profesijos pasirinkimu: „Kaip Regioninių karjeros centrų konsultantai turime didinti mokinių sąmoningumą, mokyti juos kritiškai įsivertinti tam tikrus visuomenėje gajus mitus apie darbo rinką. Tai turės poveikį ne tik mokinių pasirinkimams, bet ir visai darbo rinkai“.
Ji priminė, kad renkantis specialybę jau seniai nepakanka perskaityti profesijos aprašymą: „Dažnai pasitaiko atvejų, kada konkreti profesija realiai pareikalauja nuolatinio žinių atnaujinimo, lankstumo, gebėjimo prisitaikyti kintančioje darbo aplinkoje. Taip vyksta dėl procesų tobulinimo, mechanizavimo, skaitmenizavimo ir kitų veiksnių. Todėl praktinių profesinių patirčių organizavimas tampa pagrindiniu įrankiu, siekiant išsiaiškinti realią konkretaus darbo specifiką bei jam reikalingas kompetencijas“.
Kad mokiniai galėtų analizuoti savo norus, geriau pažintų savo gebėjimus ir nepamirštų, ko reikia darbo rinkai, Utenos regioninio karjeros centro specialistai ir ateityje planuoja kuo įvairesnius pažintinius vizitus, patyriminius veiklinimus, vienos dienos šešėliavimus interesus atitinkančiose įmonėse.